سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منظور از کلمات کلیدی در گوگل ادز چیست؟

عبارات کلیدی گوگل ادز به عبارتی عبارات یا این که عباراتی میباشند که تبلیغ کنندگان (یعنی به عبارتی دستیابی و کارهایی که میخواهند تبلیغ نمایند) آنان را سفارش می‌دهند. استخراج و امور این عبارات را با این مقصود تعیین می نمایند اپلیکیشن آموزش سئو که زمانی یک مخاطب آن واژه و کلمه را در گوگل جست و جو می نماید، تبلیغات آنان در کاغذ نخستین نتیجه ها جست و جویبار گوگل (SERP) به‌این مشتریان بالقوه اکران داده گردد.

برای مثال در حالتی‌که مغازه فروش کفش داریم، واژه و کلمه کلیدی “کتانی نایک” قادر است تعیین نیکی باشد. در فیض به طور طبیعیً هر چه لغات کلیدی دوستداشتنی تری را به گوگل ادز سفارش دهیم، احتمال ارتقا ترافیک وبسایت و پیرو فروش بیشتر و ارتقاء نرخ برگشت سرمایه (ROI) هم بیشتر خواهد بود.

جایگاه تبلیغات به چه شکل احتساب می گردد؟

خواسته از سکو تبلیغات این میباشد که تبلیغات تجارت شما در ورقه ای که نشان داده میشود کجا قراردارد و فراتر از دیگر تبلیغات میباشد یا این که ذیل خیس از آن. این درجه، با فاکتوری به عنوان “مرتبه اطلاع رسانی” گزینش میشود. مرتبه اطلاع رسانی نیز با فرمول ذیل احتساب می‌شود:

امتیاز کیفی گوگل ادز × هزینه پیشنهادی به گوگل برای CPC (هزینه برای هر کلیک دریافتی) = سکو اطلاع رسانی

هزینه پیشنهادی به گوگل که بدیهی میباشد؛ البته شاید بپرسید که امتیاز کیفی گوگل ادز  چیست؟ Quality Score یک فاکتور میباشد که بوسیله گوگل پیاده سازی گردیده‌است. این فاکتور که عددی دربین 1 تا 10 میباشد، گزینش می نماید که چگونگی تبلیغات شما چه قدر میباشد؟ کلمه و واژه کلیدی تعیین گردیده تا چه حد با تبلیغات مد لحاظ مرتبط میباشد؟ تجربیات کاربری لندینگ پیج تبلیغات مد لحاظ در چه سطحی میباشد؟ و … . در واقع امتیاز کیفی گوگل ادز، فاکتوری برای انتخاب چگونگی کلی تبلیغات میباشد.

ولی برگردیم به مشاجره سکو تبلیغات در گوگل ادز. به طور طبیعیً بالاترین سکو تبلیغات وابسته به تبلیغی میباشد که بیشترین درجه اطلاع رسانی را دارااست. طبق فرمول بالا، هر چه هزینه بیشتری را برای هر کلیک به گوگل توصیه دهید و هر چه مرتبه کیفی بالاتری داشته باشید، درجه اطلاع رسانی شما هم فراتر میباشد. در سود تبلیغات شما نیز درجه بالاتری در برگه نتیجه ها گوگل خواهد داشت.

همان دیگر گوگل ادز تبلیغ دهنده هایی را که امتیاز کیفی پایینی دارا‌هستند را به شدت مجازات می نماید و مرتبه تبلیغ آن‌ها‌را تحت میاورد. در مقابل اشخاصی که امتیاز کیفی بالایی دارا هستند، مرتبه های تبلیغاتی بالاتری خواهند داشت و CPC کمتری پرداخت می نمایند.

هزینه گوگل ادز چه قدر میباشد؟

همان طور که احتمالاً میتوانید در نظر گرفتن بزنید، هزینه گوگل ادز یه عدد اثبات وجود ندارد و به طور کاملً متغیر میباشد. این هزینه به عامل ها مختلفی بستگی دارااست. به این دلیل که ارزش هر تبلیغات در بنا شده در یک مزایده گزینش میشود. پس می قدرت حدس کرد که دوست داستنی ترین لغات کلیدی که حصول و شغل های بیشتری به درج تبلیغات در گوگل با آن کلیدواژه گرایش دارا‌هستند، گران خیس از عبارات کلیدی معدود حریف خیس می‌باشند.

البته می بایست اشاره کنیم که فعلا معدل هزینه برای هرمورد کلیک، در کانال جست و جو (Search network) حدود 2.32 دلار و در کانال اکران (Display network) حدود 0.58 دلار میباشد.

هزینه هر کلیک چه گونه احتساب می گردد؟

اکنون که میدانید که گوگل ادز چیست و این را هم می‌دانید که آحاد هزینه ای که بایستی بابت تصویب اطلاع رسانی خویش به گوگل پرداخت فرمایید، بر پایه ی هزینه بابت هریک کلیک به حساب آوردن می‌گردد. البته درحال حاضر سؤال این میباشد که‌این هزینه چطور به دست میاید؟ همان طور که فراتر دیدم، این هزینه بسته به معیار پیشنهادی بیزنس و همچنین بسته به امتیاز کیفی گوگل متغیر میباشد. البته فرمول کلی احتساب هزینه هر کلیک یا این که CPC به صورت تحت میباشد:

تاراج لغت ها کلیدی بوسیله گوگل ادز چنددفعه اعمال میگردد؟

این تاراج ماهانه میلیاردها توشه جاری ساختن میشود! در هر مورد از این تاراج ها، استخراج و کارهایی که فاکتورهای مایحتاج (فاکتورهایی که فراتر تحقیق کردیم) را دارا‌هستند، چیره می گردند. پس تبلیغ این برندگان جزو او‌لین تبلیغات اکران داده می‌شوند. از طرف دیگر از آنجایی که گوگل با فاکتورهایی که گزینش کرده، وسواس متعددی در گزینش تبلیغات کیفیت خوب دارااست، مخاطبان اینترنت نیز تبلیغاتی را نخستین می‌بینند که مفیدتر می‌باشند.

در واقع این سیستم برای هر سه طرف قصه، یعنی تجارت، مخاطبان اینترنت و گوگل آکنده‌از بهره و بهره میباشد. استحصال و امور تبلیغات خویش را به مشتریان بالقوه بیشتری اکران می‌دهند، مخاطبان تبلیغات دلخواه خویش را پیدا می نمایند تا نیاز خویش را برطرف نمایند و گوگل از هزینه ای که برای هر کلیک اخذ می نماید، میلیاردها دلار فایده می نماید.